Odsetek Polaków, którzy kupili online ponad 10 produktów w ciągu ostatnich trzech miesięcy wynosi 27%, zaś tych, którzy zadeklarowali, że w ostatnich trzech miesiącach nie zrobiło żadnych zakupów online wyniósł 3%, wynika z badania zrealizowanego na zlecenie platformy e-commerce AliExpress. Zakupy przez internet odpowiadają za 48% wszystkich transakcji zakupowych (wobec 52% w sprzedaży stacjonarnej).
„To, co jeszcze niedawno było wygodnym rozwiązaniem dla osób biegle poruszających się w świecie cyfrowym, dziś stało się stałym elementem codziennego życia. Tylko 3% Polaków zadeklarowało, że w ostatnich trzech miesiącach nie zrobiło żadnych zakupów online, podczas gdy 27% przyznało, że w tym czasie kupiło ponad 10 produktów. Zakupy przez internet odpowiadają już za 48% wszystkich transakcji zakupowych, niemal dorównując sprzedaży stacjonarnej, która wynosi 52%. Ta zmiana odzwierciedla nie tylko upowszechnienie technologii cyfrowych, ale także rosnące zaufanie i częstotliwość, z jaką konsumenci korzystają z e-commerce” – czytamy w komunikacie poświęconym badaniu.
Jak podkreślono, trend ten obejmuje wszystkie grupy wiekowe – nie tylko najmłodszych, najbardziej zaawansowanych technologicznie użytkowników. Wśród osób powyżej 55. roku życia 44% zakupów dokonanych w ostatnich trzech miesiącach odbyło się online. Grupa wiekowa 18-24 lata nadal prowadzi z wynikiem 53%.
„Międzynarodowe serwisy zakupowe wciąż dominują w krajobrazie e-commerce w Polsce. Zapytani o to, gdzie najczęściej robili zakupy online w ciągu ostatnich trzech miesięcy, 57% respondentów wskazało właśnie takie sklepy internetowe, co czyni je najpopularniejszym kanałem zakupowym. Dane pokazują również, że AliExpress szczególnie wyróżnia się w tej kategorii – 64% polskich konsumentów zadeklarowało, że dokonało tam zakupów” – czytamy dalej.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Censuswide na reprezentatywnej próbie 1 500 respondentów w Polsce. Zbieranie danych odbyło się w terminie od 30 kwietnia do 7 maja 2025 roku.
AliExpress to platforma handlu elektronicznego B2C założona w 2010 roku. Umożliwia konsumentom dokonywanie zakupów bezpośrednio od producentów.
Źródło: ISBnews
Artykuł 27% Polaków kupiło online ponad 10 produktów w ciągu ostatnich 3 miesięcy pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.