Sfinks Polska zdecydował o rozpoczęciu projektu zmierzającego do wyodrębnienia i sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa (ZCP) obejmującego działalność prowadzoną pod marką Sphinx, podała spółka. Zarząd nie wyklucza przy tym sprzedaży ZCP do spółki zależnej i możliwości pozyskania przez tę spółkę zależną inwestora zainteresowanego udziałem w projekcie, podkreślono.
„Projekt obejmuje działalność Sfinks Polska S.A. prowadzoną pod marką Sphinx, w tym w szczególności: znaki towarowe Sphinx, restauracje własne prowadzone pod tą marką, umowy franczyzy marki Sphinx, umowy najmu, podnajmu i inne umowy związane z działalnością prowadzoną pod marką Sphinx oraz zasoby przypisane do tej działalności” – czytamy w komunikacie.
„Celem Projektu jest zakończenie realizacji układu przyjętego w ramach uproszczonego postępowania restrukturyzacyjnego, umożliwienie rozwoju w pozostałych obszarach działalności spółki, zapewnienie szybszego tempa rozwoju sieci Sphinx. Emitent wstępnie zakłada ewentualne pozyskanie środków finansowych z realizacji projektu na poziomie nie mniej niż 75 mln zł skorygowane o różnicę pomiędzy wartością wniesionych do ZCP zobowiązań i należności (przed opodatkowaniem)” – czytamy dalej.
Podjęcie uchwały zarządu w sprawie rozpoczęcia projektu nie przesądza o powodzeniu jego realizacji, a stanowi jeden z kierunków działania zarządu Sfinks Polska, podkreślono.
Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
Źródło: ISBnews
Artykuł Sfinks Polska zdecydował o podjęciu działań celem sprzedaży ZPC z marką Sphinx pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.