Komputronik odnotował 15,92 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w roku obrotowym 2024/2025 (kwiecień 2024 – marzec 2025) wobec 4,52 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 6,48 mln zł wobec 1,99 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 11 mln zł wobec 21 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 699,65 mln zł wobec 1 635,29 mln zł rok wcześniej.
„Końcowe wyniki roku FY2024, zarówno jednostkowe, jak i skonsolidowane, nie są satysfakcjonujące. Jednak trzeba jasno podkreślić – były one wynikiem świadomej strategii rozwoju i jednoczesnego skumulowania kilku zjawisk niekorzystnych, które wpływają na przedsiębiorstwa, także na Grupę Komputronik, czyli m.in: silna presja kosztowa (płace, usługi zewnętrzne, materiały), ograniczona możliwość przerzucania rosnących kosztów na ceny sprzedaży i wyższe marże, niekorzystne wahania kursów walut, które destabilizują ceny rynkowe i osłabiają naszą konkurencyjność rynkową, agresywna polityka cenowa importerów niezależnych – korzystających z wahań kursowych i nadwyżek towarowych w Europie, która cierpi na spowolnienie popytu i spadek wartości całego rynku. W tym kontekście warto zauważyć, że jednostkowe koszty sprzedaży i zarządu wzrosły jedynie o 5,3%, mimo znacznych presji inflacyjnych. To dowód naszej dyscypliny kosztowej i nieustannej optymalizacji procesowej” – napisał prezes Komputronik Wojciech Buczkowski w liście do akcjonariuszy.
„W nowy rok obrotowy wchodzimy z jasno określonymi priorytetami: dalszy wzrost sprzedaży z dynamiką powyżej rynku, koncentracja na poprawie rentowności, utrzymanie kosztów na poziomie nieznacznie wyższym niż poniesione w roku FY2024 – mimo planowanego wzrostu obrotów. Spodziewamy się, że efekty inwestycji w zapasy, systemy i zespoły oraz nowe źródła finansowania pozwolą na wyraźną poprawę wyniku EBITDA w trwającym już roku FY2025” – dodał.
Podkreślił też, że spółkę cieszy wzrost sprzedaży w kluczowym kanale omnichannel – wzrost sprzedaży do polskich konsumentów o 13% r/r, co istotnie przewyższało dynamikę wzrostu całego rynku retail elektroniki użytkowej. To efekt skutecznie wdrażanych działań rozwojowych w zakresie integracji kanałów sprzedaży, pozyskania klientów w kanałach cyfrowych, automatyzacji procesów i intensyfikacji kampanii marketingowych i wizerunkowych.
W ujęciu jednostkowym strata netto wyniosła 13,29 mln zł w r.obr. 2024/2025 wobec 4,77 mln zł straty rok wcześniej.
Komputronik to dystrybutor sprzętu IT. Posiada sklep internetowy oraz sieć sklepów stacjonarnych w całym kraju. Jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2007 r.
Źródło: ISBnews
Artykuł Komputronik miał 15,92 mln zł straty netto, 11 mln zł zysku EBITDA w r.obr. 2024/2025 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.