Artifex Mundi osiągnął 7,77 mln zł szacunkowych przychodów ze sprzedaży produktów – rozpoznawanych jako kwoty pomniejszone o prowizje zatrzymane przez platformy – w czerwcu 2025 r., zaś poniesione przez spółkę koszty akwizycji nowych graczy (UAC) w tym okresie osiągnęły 3,51 mln zł, podała spółka. Łącznie w II kw. br. szacunkowe przychody wyniosły 26,2 mln zł wobec 24,7 mln zł rok wcześniej.
„W czerwcu Artifex Mundi, mimo mocnego osłabienia dolara, osiągnął blisko 4,3 mln zł pierwszej marży (przychodów pomniejszonych o wydatki na akwizycję graczy), czyli o 6% więcej niż rok wcześniej […] Przychody osiągnęły poziom 7,8 mln zł, co oznacza spadek o 17% m/m oraz utrzymanie wyniku na poziomie zbliżonym r/r. Na wynik wpłynęło m.in. osłabienie dolara (-8% r/r). Unsolved wygenerowało 7,4 mln zł przychodu i 3,8 mln zł pierwszej marży. Koszty akwizycji graczy wyniosły 3,5 mln zł” – czytamy w komunikacie.
Spółka zaznaczyła, że komercjalizacja Unsolved – gry free-to-play typu adventure, opartej na ewolucji portfolio gier HOPA Artifex Mundi -przyniosła w czerwcu 7,8 mln zł przychodów (na poziomie z czerwca ub.r.) oraz 3,8 mln zł pierwszej marży (13% wzrost r/r). Istotny wpływ na odnotowane wyniki miało znaczące, 8-proc. r/r osłabienie USD, będącego główną walutą rozliczeniową spółki. Przychody z komercjalizacji Unsolved, przeliczone według kursu z czerwca 2024 r., byłyby wyższe o 10% r/r, a pierwsza marża – o blisko jedną czwartą.
„Wyniki Artifex Mundi, wypracowane w minionym kwartale, zasługują na pozytywną ocenę. Dywersyfikacja kanałów marketingowych pozytywnie wpłynęła na efektywność akwizycji graczy, co przełożyło się na wzrost bazy użytkowników Unsolved oraz wyższą sprzedaż. Pomimo osłabienia amerykańskiej waluty, odnotowaliśmy w minionym kwartale zauważalny wzrost przychodów. Drugi kwartał był dla nas udany również w wymiarze deweloperskim – prace nad dwoma strategicznymi projektami: rozbudową Unsolved o metagrę oraz stworzeniem nowej gry RPG, przebiegają zgodnie z harmonogramem. Już tylko miesiące dzielą nas od zaprezentowania efektów naszych działań i wkroczenia w etap dynamicznego zwiększania skali wyników generowanych przez spółkę” – powiedział prezes Przemysław Błaszczyk, cytowany w komunikacie.
Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r.
Źródło: ISBnews
Artykuł Artifex Mundi miał szac. 26,2 mln z przychodów w II kw. 2025 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.