Grupa WeNet – której większościowym inwestorem jest Innova Capital – chce w ramach nowej strategii integrować technologię sztucznej inteligencji z uwzględnieniem specyfiki i potrzeb poszczególnych branż małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), podała spółka. Grupa chce poszerzać ofertę m.in. poprzez akwizycje, w szczególności z zakresie rozwiązań SaaS.
Od 1 lipca br. stanowisko prezeski Grupy WeNet objęła Joanna Plona, zastępując Michała Wrzesińskiego, co-foundera WeNet, który przechodzi do rady nadzorczej.
„Jesteśmy na rynku od 30 lat i od zawsze wspieramy małych i średnich przedsiębiorców. W naszym portfolio mamy obecnie ponad 75 tys. klientów – w Polsce, na Słowacji, w Czechach, na Węgrzech i w Rumunii. Dzięki tej skali działania, jak nikt inny znamy i rozumiemy potrzeby oraz wyzwania firm z sektora MŚP” – powiedziała Joanna Plona, nowa CEO Grupy WeNet i prezeska zarządu WeNet Group, cytowana w komunikacie.
WeNet chce dzięki nowej strategii rozbudowywać ofertę dla MŚP z pomocą AI, koncentrując się na specyfice konkretnych branż, wskazano w materiale.
„W ramach nowej strategii Grupa WeNet planuje dynamicznie rozszerzać swoje portfolio usług, integrując nowoczesną technologię sztucznej inteligencji z uwzględnieniem specyfiki i potrzeb poszczególnych branż. Kluczową przewagą konkurencyjną WeNet pozostaje elastyczne podejście, które umożliwia precyzyjne rozpoznawanie potrzeb klientów i dopasowywanie najlepszych rozwiązań oraz unikalne podejście Human to Human, oparte na budowaniu długofalowych, partnerskich relacji z klientami” – czytamy w komunikacie.
Grupa WeNet przygotowuje znaczące – jak podkreśla – poszerzenie swojego portfolio produktowego. Pracuje nad wdrożeniem nowych narzędzi dla sektora MŚP – w obszarze digital marketingu, a także rozwiązań z obszaru zarządzania relacjami z klientami i wspierających codzienne procesy biznesowe. Opracowywane produkty mają być oparte na technologii sztucznej inteligencji i dopasowane do specyfiki konkretnych branż m.in. dla firm z sektorów budowlanego, beauty, motoryzacyjnego czy gastronomiczno-hotelarskiego (HoReCa).
„Rozwój technologii AI sprawia, że liczba dostępnych na rynku narzędzi rośnie błyskawicznie. To powoduje coraz większe trudności w wyborze odpowiedniego rozwiązania dobrej jakości, w rozsądnej cenie, szczególnie dla mniejszych przedsiębiorstw. Takie podmioty nie posiadają rozbudowanych struktur pozwalających na wielowymiarową analizę, a następnie realizację wdrożenia. Wierzymy, że korzystanie z naszych usług zwiększy ich szanse rynkowe” – wskazała prezeska.
„WeNet planuje poszerzać swoją ofertę na trzy główne sposoby: rozwijając własne produkty, nawiązując strategiczne partnerstwa oraz dokonując akwizycji dojrzałych rozwiązań dostępnych na rynku. Jeśli chodzi o akwizycje, szczególną uwagę Grupa poświeci rozwiązaniom SaaS, wyspecjalizowanym w konkretnych branżach” – zapowiedziano także.
Grupa WeNet działaja w obszarze szeroko pojętego doradztwa internetowego. Z jej usług korzysta ponad 75 000 małych i średnich przedsiębiorstw. Obecnie Grupa WeNet działa w całej Polsce i posiada biura w 15 lokalizacjach oraz za granicą: na Słowacji, w Czechach, na Węgrzech i w Rumunii.
Źródło: ISBnews
Artykuł Grupa WeNet: W nowej strategii rozbudowa oferty dla MŚP z pomocą AI, m.in. przez M&A pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.