Fintech Paypercut pozyskał 2 mln euro w rundzie pre-seed. Liderami jednej z największych rund pre-seed w regionie są globalne fundusze: Concentric, Passion, RTP Global oraz Tuesday Capital, podała spółka. Jednym z głównych biznesowych celów Paypercut jest m.in. szybki rozwój w Polsce, gdzie usługi „Kup teraz, zapłać później” odpowiadają już za zakupy rzędu niemal 11 mld zł rocznie.
Agregator BNPL od Paypercut łączy w jednym miejscu szereg podmiotów oferujących tę usługę. Sprzedawcy integrują z nim tylko raz, a następnie mogą w łatwy sposób pozwolić kupującym wybrać preferowanego dostawcę BNPL przy kasie lub pozwolić algorytmowi automatycznie skierować transakcję do najszybszego lub najtańszego dostawcy. Środki rozliczane są lokalnych walutach i trafiają bezpośrednio na konto bankowe sprzedawcy. Sama usługa skierowana jest głównie do sprzedawców online z sektora MŚP: dla nich cały proces onboardingu na platformie Paypercut jest w pełni cyfrowy, skracając formalności z kilku tygodni do kilku dni, podano.
„Sprawna, płynna finalizacja sprzedaży jest kluczowa. Jedno odrzucenie ze strony dostawcy BNPL może zabić cały koszyk zakupowy w oczach sprzedawcy, jak i kupującego. Łącząc dostawców o różnych profilach ryzyka, dajemy kupującym wybór, a sprzedawcom poczucie bezpieczeństwa. Sprzedawcy z sektora MŚP w naszym regionie byli latami zaniedbywani. Nasz produkt w końcu stawia ich na pierwszym miejscu” – powiedział CEO Paypercut Stoil Vasilev, cytowany w komunikacie.
Cały zespół założycielski Paypercut to doświadczeni liderzy z branży fintech, sam Stoil Vasilev był wcześniej wicedyrektorem ds. rozwoju korporacyjnego i finansów w SumUp. Wraz z nim są też Emil Savov (CRO, stworzył sieć partnerską w SumUp w CEE oraz założył 84bits – firmy przejętą przez SumUp) i Irlandczyk Gareth Walsh (COO, były globalny szef działu ryzyka i zgodności w SumUp oraz były CCO w Payhawk).
Pozyskane finansowanie spółka przeznaczy na rozszerzenie współpracy z dostawcami BNPL w regionie, wprowadzenie procesów onboardingu w kolejnych lokalnych językach oraz rozwój sieci partnerskiej, współdzielącej przychody z nowych wdrożeń w regionie CEE. Obecnie Paypercut obsługuje już transakcje w Bułgarii, Rumunii i Grecji, a w najbliższych miesiącach planuje wejście na rynki Polski, Czech i Turcji.
„Mali sprzedawcy z CEE wciąż żonglują opcjami BNPL od jednego dostawcy. Paypercut rozwiązuje ten problem jednym ruchem – to agregator zbudowany wokół lokalnych przepisów i nawyków zakupowych, prowadzony przez founderów, którzy już rozwijali płatności w tym regionie” – dodał dyrektor z funduszu Concentric Alex Stroud.
Fintech Paypercut umożliwia małym i średnim sprzedawcom oferowanie opcji „Kup teraz, zapłać później” (BNPL) za pomocą prostej integracji.
Źródło: ISBnews
Artykuł Fintech Paypercut pozyskał 2 mln euro w rundzie pre-seed, chce wejść na polski rynek pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.