Detalion Games (planująca zmianę nazwy na Volaria AI) przyjęła strategię na lata 2025-2026, która zakłada m.in. budowę nowoczesnej spółki technologicznej typu Al-First, działającej w modelu AITP (Artificial Intelligence Transformation Partner). W ramach rozwoju oferty produktowej w 2026 r. Volaria planuje wprowadzenie własnego produktu wejściowego typu plug-and-play – gotowego agenta Al, możliwego do wdrożenia bez potrzeby pełnej analizy procesowej; produkt będzie dedykowany firmom z sektora MŚP.
Spółka pełnić będzie też funkcję podmiotu akwizycyjnego dla grupy Volaria AI, realizując przejęcia wybranych podmiotów technologicznych (early-stage, deeptech), w celu konsolidacji kluczowych kompetencji i przyspieszenia rozwoju własnych rozwiązań Al.
„Model działalności, zespół zarządzający oraz kierunek rozwoju zostały przeprojektowane zgodnie ze strategią Volarii – AI-First – podejścia, w którym sztuczna inteligencja stanowi fundament strategii, operacji i procesów decyzyjnych firmy. Nie oznacza jedynie wdrożenia narzędzi Al, lecz całościową transformację organizacji opartą na możliwościach, jakie oferuje Al” – czytamy w dokumencie.
„Volaria Al stanowić będzie kluczowy element struktury grupy Volaria Al. Jej funkcje są jasno określone i w pełni podporządkowane strategii budowy nowoczesnej spółki technologicznej typu Al-First, działającej w modelu – AITP (Artificial Intelligence Transformation Partner)” – dodano.
W strategii czytamy, że globalny rynek automatyzacji opartej na sztucznej inteligencji rośnie w tempie przekraczającym 30% rocznie (CAGR). Według danych McKinsey (2025) wartość dodana z wdrożeń Al przekracza 4,4 bln USD rocznie, a ponad 80% firm wciąż nie posiada zasobów ani struktury do przejścia transformacji Al. Agentowe podejście stopniowo wypiera klasyczne modele SaaS, oferując większą elastyczność, integrację z kontekstem operacyjnym oraz automatyzację działań w czasie rzeczywistym.
„Na NewConnect nie funkcjonowała dotąd spółka Al-First, która łączyłaby autorskie rozwiązania technologiczne, model MRR i kompleksowe wdrożenia po stronie klienta. Volaria AI wypełni tę lukę” – podkreślono.
Volaria nie działa jako agencja Al. Nie tworzy pojedynczych chatbotów, nie realizuje projektów w trybie jednorazowym. Celem Volarii jest pełna transformacja operacyjna firm – od strategii i mapowania procesów, przez rozwój agentów Al, aż po długoterminowe partnerstwo i zarządzanie automatyzacją. Volaria działa jako Al Transformation Partner – wspiera klientów od wstępnego audytu, przez wdrożenie, aż po edukację zespołów i optymalizację systemów. Takie podejście stanowi model zaprojektowany dla rosnących potrzeb firm z segmentu SMB i mid-market, które nie korzystają z usług dużych firm konsultingowych, a jednocześnie oczekują konkretnego zwrotu z inwestycji w Al – z pełnym wsparciem technologiczno-operacyjnym, wyjaśniono także.
„Volaria Al operuje w modelu opartym na powtarzalnych przychodach miesięcznych (MRR), projektach wdrożeniowych oraz elastycznych umowach retencyjnych. Volaria nie sprzedaje narzędzi – buduje partnerstwa transformacyjne klientami, prowadzone w cyklu: analiza → wdrożenie → rozwój → optymalizacja” – czytamy dalej.
W ramach rozwoju oferty produktowej w 2026 r. Volaria planuje wprowadzenie własnego produktu wejściowego typu plug-and-play – gotowego agenta Al, możliwego do wdrożenia bez potrzeby pełnej analizy procesowej. Produkt będzie dedykowany firmom z sektora MŚP, które potrzebują szybkiego startu z Al w jednej, precyzyjnie zdefiniowanej funkcji (np. sprzedaż, wsparcie, rezerwacja). W kolejnym etapie klienci będą mogli rozszerzyć zakres współpracy do pełnego modelu AITP. Entry Level product stanowi kluczowy komponent strategii skalowania – łączy niską barierę wejścia z wysokim potencjałem retencji, rozwoju i cross-sellu, podała także spółka.
W lipcu 2025 r. Volaria Sp. z o.o. nabyła pakiet kontrolny spółki Detalion Games SA, notowanej na rynku NewConnect. Transakcja zapewniła istotny wpływ na kierunek operacyjny i strategiczny spółki, otwierając drogę do przekształcenia jej w nowoczesną organizację skoncentrowaną na komercjalizacji technologii opartych na Sztucznej Inteligencji (Al). Na dzień publikacji niniejszego dokumentu spółka formalnie działa pod nazwą Detalion Games SA. Zmiana nazwy spółki na Volaria AI SA planowana jest w ramach dalszych kroków strategicznych, przypomniano.
Źródło: ISBnews
Artykuł Strategia Detalion Games zakłada m.in. wprowadzenie własnego agenta Al dla MŚP w 2026 pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.