Tygodniowy przegląd informacji ISBtech z sektora gamingowego



Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 8-12 sierpnia br.

Incuvo: Gra „Green Hell VR” osiągnęła w okresie od 7 kwietnia do 30 czerwca 2022 roku sprzedaż netto (z uwzględnieniem zwrotów i reklamacji typu chargeback) na poziomie 117 140 kopii. Liczba ta uwzględnia łącznie ilość sprzedanych egzemplarzy na obu platformach, na których gra debiutowała w II kwartale – czyli Oculus Quest II oraz PC VR (Steam), podało Incuvo.

SimFabric: Akcje spółki zadebiutowały 12 sierpnia na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW). Na otwarciu kurs akcji wzrósł wobec ceny odniesienia o 6,38% i wyniósł 15,85 zł. SimFabric jest 419. spółką notowaną na głównym rynku oraz 4. debiutem na tym rynku w 2022 roku.

Klabater: Poinformował o ustaleniu dat premier 6 wydawanych przez spółkę gier – nastąpią one w okresie od 30 sierpnia do 8 grudnia br.

All in! Games: Zawiązał nową spółkę zależną Taming Chaos Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie, podał All in! Games. Nowa spółka będzie deweloperem skupiała się na tworzeniu gier z eksperymentalnymi mechanikami rozgrywki na komputery PC i konsole.

Big Cheese Studio: Zawarło dwie umowy ograniczające zbywalność akcji spółki, tj. tzw. umowy typu „lock up”, podała spółka.

Simteract: Opracowuje strategię mającą na celu rozszerzenie działalności, wyjście poza rynek wyłącznie symulatorów i zbliżenie się do gier mainstreamowych, poinformował prezes Simteract Marcin Jaśkiewicz.

SimFabric: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) zdecydowała o dopuszczeniu i wprowadzenia akcji SimFabric do obrotu na głównym rynku od 12 sierpnia br. po przeniesieniu notowań z NewConnect, podała spółka.

Forever Entertainment: Odnotował 6,03 mln zł jednostkowego zysku netto w II kw. 2022 r. wobec 0,56 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 17,93 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 5,47 mln zł rok wcześniej.

Forever Entertainment: Planuje 7 premier gier na platformie Nintendo Switch do końca IV kw. 2022 r., 3 na Xbox One oraz 1 na PS4, podała spółka w zaktualizowanym harmonogramie.

Live Motion Games: Otrzymał informację o pełnym zwrocie kosztów produkcji gry pt. „Builder Simulator”, której premiera miała miejsce 9 czerwca br., podała spółka. Sprzedaż gry przekroczyła 72 tys. egzemplarzy.

Ice Code Games: Jest „bardzo zadowolone” z premiery gry „Hard West 2” i ocenia, że ciągły napływ nowych recenzji w sklepach wskazuje, iż pozytywna tendencja utrzyma się na dłużej, a sprzedaż gry w długiej perspektywie będzie wysoka, poinformował prezes Paweł Wilk.

Big Cheese Studio: Podpisał z Microsoftem umowę licencyjną, dzięki której gra „Cooking Simulator” pojawi się w usłudze Xbox Game Pass, podała spółka. Produkcja od sierpnia 2020 r. dostępna jest w sklepie Xbox Store, co pozwoliło spółce tylko w roku ubiegłym odnotować milion przychodów, podkreślono.

Render Cube: Łódzkie studio dodało do „Medieval” Dynasty najnowszą i zarazem najbardziej rozbudowaną jak dotąd aktualizację do gry – „Dziedzic”. To kolejny etap rozwoju tytułu zgodny z ustaloną wcześniej roadmapą. Aktualizacja zapewni graczom dodatkowe godziny rozgrywki.

Gamedust: Wprowadził 11 sierpnia do sprzedaży pełną wersję symulatora wózka widłowego studia Setapp „Best Forklift Operator”. Gra dostępna jest na platformie Steam na PC z pełnym wsparciem dla VR. „Best Forklift Operator” dostępny jest zarówno w wersji anglojęzycznej, jak również w wersji natywnej największego rynku symulatorów w Europie, jakim są Niemcy.

Pyramid Games: Po sukcesie gry „Dinosaur Fossil Hunter” spółka znacząco poprawia wyniki za II kw., w którym wypracowała przeszło 1,8 mln zł przychodów netto, a w całym pierwszym półroczu – prawie 2,7 mln zł. To analogicznie ponad trzykrotny i dwukrotny wzrost w stosunku do 2021 roku. Obecnie zespół przygotowuje się do premiery gry „ZooKeeper”, która trafi do sprzedaży 18 sierpnia. Najważniejszą tegoroczną premierą dla studia będzie jedna z najbardziej oczekiwanych przez polskich graczy produkcja – „Occupy Mars: The Game”.

Wsparcie dla gamingu: W ramach Programu Inteligentny Rozwój (POIR) i poddziałania „Bony na innowacje dla MŚP” firma Jarosław Kochański Easyit otrzymała wsparcie finansowe, w wysokości niemal 340 tys. zł, przeznaczone na zakup usług B+R w zakresie opracowania nowej, znacząco ulepszonej usługi, tj. platformy do wieloosobowych rozgrywek i turniejów wraz z opracowaniem aplikacji zamieniającej urządzenia mobilne w kontrolery, podała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Natomiast firma Black Lemon Karolina Milewska otrzymała ponad 105 tys. zł w ramach tego samego poddziałania. W wyniku realizacji projektu w działalności przedsiębiorstwa wdrożono innowację produktową i procesową, dotyczącą opracowania oraz pilotażu platformy symulacyjnej o charakterze serious game (gra zaprojektowana w podstawowym celu innym niż czysta rozrywka), umożliwiającej zdobywanie umiejętności w zakresie zarządzania projektami informatycznymi, pracy zespołowej oraz umiejętności przywódczych. Z kolei firma Aim Controllers uzyskała niemal 283 tys. zł wsparcia na ekspansję na nowe rynki. Ich działalność opiera się na dostarczaniu graczom kontrolerów, które swoją konstrukcją i funkcjonalnością pozwalają osiągnąć doskonałą wydajność w grach, dzięki połączeniu modyfikacji wizualnych i technicznych.

Bloober Team: Spółka zaplanowała na najbliższe lata realizację średnioterminowego celu strategicznego, jakim jest osiągnięcie pozycji globalnego lidera całego gatunku horror. Już obecnie spółka zatrudnia lub stale współpracuje z blisko dwustoma osobami. Taka dynamika oraz wymagania największych partnerów w branży spowodowała, że krakowski deweloper postanowił przenieść swą główną siedzibę do nowego biurowca w kompleksie Fabryczna Office Park. Powierzchnia powstanie w oparciu o koncepcję studia i ma być jedną z najnowocześniejszych w branży gier.

Cherrypick Games: Zamknął I połowę 2022 roku notując 1,33 mln zł zysku netto. Najważniejsze są jednak umowy zawarte przez spółkę już w lipcu, w tym rozpoczęcie współpracy z Apple. „Dzięki umowom z Apple oraz Nine66, a także dzięki współpracy z Boombit w ramach naszego projektu joint-venture BoomPick możemy znów rozwijać się, wzmacniać zespół i pracować nad nowymi, ekscytującymi projektami” – powiedział prezes Marcin Kwaśnica. W efekcie zawartych porozumień Cherrypick Games pozyskał budżet na produkcję łącznie trzech nowych tytułów. Umożliwia to też wzmacnianie zespołu, w czym pomaga też przyjęty przez Walne Zgromadzenie plan motywacyjny. Jest on adresowany do członków zespołu spółki, a warunkiem jego realizacji jest osiągnięcie wyniku EBITDA na poziomie minimum 5,8 mln zł w latach 2022-2024. Obecnie zespół Cherrypick Games liczy piętnaście osób wobec 9 osób na koniec stycznia tego roku. Zespół BoomPick Games to 6 osób, a spółka ta korzysta też z zasobów BoomBit (m.in. w takim zakresie jak marketing, ale też księgowość itd). Obie spółki prowadzą dalszą rekrutację, będą też współpracować z podmiotami zewnętrznymi.

Gaming: Międzynarodowa firma Evolution sprawdziła, jak wygląda rynek pracy w obszarze gamingu. Jak się okazuje coraz większą popularność w ogłoszeniach o pracę mają wymagania dotyczące JavaScript i TypeScript. Ponad 8% ogłoszeń o pracę w gamingu ma w wymaganiach znajomość JavaScriptu i TypeScript. Specjaliści od JavaScript i TypeScript zarobią do 26 tys. zł miesięcznie. Juniorzy w tych technologiach mogą liczyć na zarobki do 10 tys. zł miesięcznie.

Źródło: ISBnews

Artykuł Tygodniowy przegląd informacji ISBtech z sektora gamingowego pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply