Mini paczka przyczyni się do ekspansji wolumenowej, jej start jest udany



InPost jest zadowolony z rozwoju nowej oferty Mini paczki w pierwszych dwóch tygodniach od jej wprowadzenia, poinformował prezes Rafał Brzoska. Ocenił, że to jeden ze sposobów na rozwój wolumenowy biznesu.

„Ekspansja wolumenowa wynika między innymi z miksu produktowego, który aplikujemy. Proszę popatrzyć na ostatnie wdrożenie chociażby Mini paczki. To jest zupełnie nowy dla nas segment, w którym wolumen jest dziś dla nas jeszcze nie odkryty, ale patrząc przez pryzmat pierwszych dwóch tygodni, rośniemy ponadprzeciętnie w tym nowym produkcie” – powiedział Brzoska podczas konferencji prasowej.

„My tworzymy produkt premium, […] który ma cechę produktu kurierskiego, ponieważ jest nadawany w maszynie i może być dostarczona na adres fizyczny, czy to jest Urząd Skarbowy, czy to jest firma, […] lub do maszyny InPostu. To klient dokonuje wyboru, robi substytucję czegoś, co robił do tej pory. To nie jest dla nas fokus ukierunkowany na przesyłki listowe, bo wiele regulacji nadal nakłada obowiązek wysłania przesyłki z potwierdzeniem daty i to potrafi zrobić tylko operator wyznaczony. Nie zamierzamy wchodzić w ten obszar” – powiedział prezes, pytany o konkurowanie Mini paczki z przesyłkami listowymi.

Wskazał jednak, że spółka dostrzegła w odniesieniu do Mini paczki bardzo duży wolumen.

„Wolumen, w którym dzisiaj nie byliśmy obecni i o który chcemy powalczyć. Pierwsze dwa tygodnie pokazują, że warto się było schylić po kolejny segment paczkowy, w którym nasza poprzednia oferta mogła nie być wystarczająco konkurencyjna” – podsumował.

W Mini paczce można przesyłać niewielkie przedmioty za 11,99 zł za nadanie paczki przez Paczkomat lub 14,99 zł za dostawę do domu. Wymiary Mini paczki to maksymalne: 4 x 23 x 40cm, minimalne 10 x 15cm, a maksymalna waga to 3 kg. Opcja dostępna jest tylko w aplikacji InPost Mobile.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

Źródło: ISBnews

Artykuł Mini paczka przyczyni się do ekspansji wolumenowej, jej start jest udany pochodzi z serwisu Inwestycje.pl.

Leave a Reply